tisdag 27 juli 2010

Ännu en deltagare

Inte förrän idag insåg jag att jag kunde vara med i Finnkampen. Jag kom på häromdagen att jag skulle sticka EvaL8:s födelsedagsvantar till dottern S i det blåklintsblå Extrafine Lambswool som jag vann hos KnitterMarie för ett tag sedan.
När jag dessutom avslutat flera projekt, vilket jag lovat mig själv att göra innan jag startade något nytt, kan jag med gott samvete starta upp ett par vantar. Det är ju verkligen ingen nackdel om de blir klara innan det blir kallt även om det lär dröja länge här i Provence. Vår hetaste månad är ju augusti så vi "ser fram mot" temperaturer upp mot 40 grader inom några veckor. Nåja, det kan ju vara lite svalare i år. =D

Nu har jag precis lagt upp och stickar ett prov. Jag stickar med dubbelt garn på stickor 2.5mm. Dubbelt eftersom garnet är lace-grovlek. Jag får se hur det verkar när provet är stickat.
Jag får se om vantarna hamnar i Finska gruppen eller i Övrigt. Det är nämligen tänkt att vantarna ska ha några inbyggda hemliga budskap och troligtvis blir de i vitt och då kvalar de ju in i Finska gruppen. 

Inga kommentarer: