måndag 26 juli 2010

Garn kanske klart, men inte riktigt vad

Idag blir de "bara" stickat på min Ischbel-sjal som jag startade på under VM-stickningen men desto mer kalasande på tårta, öppna presenter & träffa nära & kära =)

Mitt besök i garnaffären "Stick & sy", http://www.stickosy.se, resulterade inte i, hör & häpna, inte ett enda nystan :o) Men nya tippar till KnitPro-setet blev de :)
Färgval när de gäller blått & gult är jag själv jätte kinkig med, eftersom ingen av de två kvalar in som favoritfärger :(

Om de inte är så måste, så har jag ett nystan blå/beige melerat FABEL som kan få bli ett par sockar. Tror kanske jag har en blå härva av Malabrigo Lace att göra något av med.

Kom just på att jag har ett nystan med Jitterbug i blått hemma med :) :) Som de påbörjades ett par sockar till i VM-stickningen, men som repades upp - kanske ska ge mig på de igen.

Hmm..nu när jag inte är hemma i garnförrådet så finns de ju en del blått i alla fall :) :) :) :)

Fingrarna kliar oxå att få starta med Tea Leaves Cardigan som jag fått hem garn till, 3-trådigt ullgarn från Kampes. Om jag får ihop en provlapp kanske den kan kvala in till Finnkampen.

PS
Så EvaS, jag är nog inte klar över vad de blir heller =)

Inga kommentarer: